Надзвичайно важливим в роботі з дітьми є формування пізнавального інтересу. Головне завдання – створити оптимальні умови для прояву пізнавальної активності всіх дітей і кожного вихованця. Для цього потрібно виховувати пізнавальні інтереси і потреби, вчити оволодівати загальними способами дій при розв’язанні практичних завдань, поступово підводити дошкільнят до самостійного їх вирішення.
В старшій групі «Ромашка» під час дослідницької діяльності діти здійснюють цілеспрямований пошук, установлюючи причинно-наслідкові зв’язки та відношення. Вони висувають можливі варіанти, обґрунтовують, оцінюють події, активно розв’язують завдання.
Вихователь Покотило Л.С. ставить перед дітьми навчальні проблемно-пошукові завдання, розвиваючи розумову активність і допитливість. Кожній дитині властива допитливість і бажання пізнавати. Тому організація експериментально-дослідницької діяльності найбільше задовольняє потреби, дозволяє забезпечувати особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості дитини та формує практичні навички дітей.