На сьогодні немає необхідності доводити, що розвиток мовлення найтіснішим чином пов’язаний із розвитком свідомості, пізнанням навколишнього світу, розвитком особистості в цілому. Відомо, що процес розвитку мовлення в дошкільників протікає під керівництвом дорослого.
Інтерактивний семінар «Активні форми розвитку мовлення дошкільників», для педагогічних працівників провела вихователь-методист дошкільного закладу Надія Ковальова, мета якого: «організація роботи з дітьми дошкільного віку щодо комунікативно-мовленнєвого розвитку через використання наочного моделювання з метою збагачення активного словникового запасу у дошкільників, підвищення мовленнєвої активності дітей.»
У Базовому компоненті дошкільної освіти сказано, що мовленнєва компетенція – це розуміння дітьми зв’язного тексту, вміння відповідати на запитання і звертатися із запитаннями, підтримувати та розпочинати розмову, вести діалог, складати різні види розповідей, описів. Цього можна навчити, використовуючи метод наочного моделювання.
Завдання методу:
- вчити дітей граматично правильно, зв’язно та послідовно висловлювати свою думку;
- вчити переказувати невеликі твори;
- удосконалювати діалогічну мову;
- формувати вміння вільно, невимушено вступати в розмову, підтримувати діалог;
- вчити описувати пре
- дмет, картину;
- виховувати бажання говорити як дорослий.
Результати впровадження технології доводять, що застосування схем-моделей є одним з ефективних способів сприяння розвитку мовлення, словесно-логічного мислення, пам’яті у дітей дошкільного віку. Цей вид роботи повністю відповідає особистісно орієнтованій моделі навчання, за якої враховуються індивідуальні особливості кожної дитини.
Тож сьогодні педагоги закладу через активні форми роботи знайомилися та вдосконалювали свої знання, вміння щодо впровадження даної технології.